Hirsitaloteollisuus on käynnistellyt uutta myynninedistämiskampanjaa Saksassa. Hankkeessa ovat mukana Honka, Finnlamelli, Polarlifehouse, TimberHirsi, Huvila Seppälä Oy ja Oulun yliopisto. Hankkeessa promotaan erityisesti suomalaista massiivihirsirakentamisen osaamista. Enin osa viestinnästä tapahtuu kesällä avatuilla nettisivuilla https://www.finnishtimberhouse.com/

Kampanjan ytimenä on ajatus, että hirsitalo tekee asujansa onnelliseksi. Hirsitaloista esitetään viisi perustelua, joiden vuoksi sellainen olisi syytä hankkia: ne ovat moderneja, terveellisiä, hiilidioksidineutraaleja, valmistuvat nopeasti ja ovat kestäviä.

Osana kampanjaa tuotiin muutama saksalainen hirsirakentaja tutustumaan Asuntomessuihin Naantalissa. Vieraat tutustuivat kahdeksaan hirsitalokohteeseen Asuntomessuilla ja lisäksi julkisiin kohteisiin, kuten suomalaisiin hirsivalmisteisiin päiväkoteihin.

Hirsitaloteollisuuden toimitusjohtajan Seppo Romppaisen mukaan vieraat vaikuttuivat sekä modernista hirsitalotarjonnasta, josta muualla Euroopassa on yleisesti lähinnä loma-asumiseen liittyviä vääriä mielikuvia että Suomen ainutlaatuisesta, vuosittain uudelle paikkakunnalle siirtyvästä asuntomessukonseptista, josta saa erinomaisen, aina uudistuvan kuvan tarjonnasta.