Suomalaisen Työn Liitto käynnistää viestintäkampanjan suomalaisen työn tukemisenpuolesta. K-ryhmä on kampanjan pääyhteistyökumppani.

Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -yhteiskampanja starttaa tänään vappuaattona. Kampanjassa kannustetaan kuluttajia suosimaan tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörimässä.

”Nyt jos koskaan on syytä kohdistaa ostot suomalaiseen työhön, jotta pidämme huolta toisistamme ja Suomen pyörät pyörimässä. Suomalaisten tilanteet ovat tällä hetkellä erilaisia, mutta jokainen voi olla osa hyvän ketjua ja tehdä mahdollisuuksiensa mukaan pienen tai suuren valinnan suomalaisen työn puolesta”, sanoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Pääyhteystyökumppanina K-Rauta

K-Rauta on mukana kampanjassa tavoitteenaan varmistaa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Ensimmäisiä K-Raudan yhteistyökumppaneita kampanjassa ovat Biolan, Harvia, Kiilto, Oras, Saint-Gobain Finland Oy / Weber, Tikkurila ja Versowood.

”K-ryhmä on kampanjan pääyhteistyökumppani, sillä haluamme muistuttaa, että nyt kannattaa kohdistaa ostopäätökset juuri suomalaisten yritysten tuotteisiin sekä suomalaisen kaupan palveluihin. Ostamalla kotimaisia remontoinnin ja rakennusalan tuotteita turvaamme laajasti alan työpaikkoja Suomeen. Suomalaisen Työn Liitto on laskenut, että jos jokainen suomalainen käyttää 10 euroa lisää kuussa kotimaisiin tuotteisiin ja palveluihin, pitää se 10 000 suomalaista töissä. Pienellä valinnalla on valtava merkitys”, muistuttaa K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kaupan viestintäjohtaja Jessica Diktonius.

”K-Rauta on rautakaupan markkinajohtaja ja merkittävä osa myynnistämme tulee kotimaisista tuotteista. Kun asiakkaamme ostaa K-Raudasta terassilautaa, hän tukee samalla isoa joukkoa kotimaisia toimijoita: metsänomistajia, metsureita, sahoja, kuljetusyrittäjiä, paikallisia piha-ja puutarhayrittäjiä sekä usein myös terassin tekeviä rakennusalan yrittäjiä. Haluamme kannustaa kaikkia mahdollisuuksien mukaan tekemään valinnan suomalaisen työn puolesta”, kertoo puolestaan K-Raudan ketjujohtaja Olli Pere.